12 gevaarlijke Limburgse verkeerspunten worden in 2021 aangepakt

Door Rita Moors op 12 februari 2021

Van de 30 gevaarlijke punten in de provincie Limburg die deel uitmaken van de meest recente dynamische gevaarlijke puntenlijst, zullen er dit jaar 12 grondig worden aangepakt. Daarnaast zullen ook voor nog eens 13 andere gevaarlijke punten kleine aanpassingswerken worden uitgevoerd ter verbetering van de verkeersveiligheid. Dat bleek uit het antwoord op een parlementaire vraag van volksvertegenwoordiger Rita Moors (N-VA).

Moors vroeg de gegevens op bij bevoegd minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters.

Deze gevaarlijke punten zullen in 2021 aan gepakt worden:

- Beringen, Koolmijnlaan
- Heusden-Zolder, Bieststraat, Meylandtlaan, O.L.Vrouwestraat
- Heusden-Zolder, Meylandtlaan
- Hasselt, Biezenstraat, Boerenkrijgsingel
- Hasselt, Boerenkrijgsingel, Prins-Bisschopssingel, Sint-Truidersteenweg
- Pelt, Herent, Peerderbaan, Torenstraat
- Tongeren, Eeuwfeestwal, Elisabethwal, Sint-Truidersteenweg
- Genk, Boudewijnlaan, Henry Fordlaan, Nieuwstraat, Westerring
- Peer, Baan naar Bree, Erpekommerweg, Smeetshofweg
- Genk, Evence Coppéelaan, Westerring
- Bree, Gruitroderkiezel, Kloosterpoort, Rode Kruislaan
- Maasmechelen, Dokter Haubenlaan, Joseph Smeetslaan, Rijksweg

Daarnaast voormelde zullen ook op 13 gevaarlijke punten, die weliswaar geen deel uitmaken van de dynamische gevaarlijke puntenlijst, (kleine) aanpassingswerken worden uitgevoerd ter verbetering van de verkeersveiligheid:

- Hasselt, Kempische Steenweg, N74 richting Eindhoven x Putvennestraat
- Genk, Westerring
- Genk, Achterstraat, Hoevenzavellaan, Risstraat
- Genk, Hoevenzavellaan, Weststraat
- Genk, Fletersdel, Oosterring
- Genk, Camerlo, Oosterring
- As, Europalaan, Lanklaarsesteenweg, N723 Genk - As (N72), Stationsstraat, Steenweg naar Maasmechelen
- Dilsen-Stokkem, Rachels, Rijksweg
- Kinrooi, Breërsteenweg, Dorpsplein, Weertersteenweg
- Bree, Gruitroderkiezel, Kloosterpoort, Rode Kruislaan
- Pelt, Heerstraat, Boseind
- Lummen, Blanklaarstraat, Grote Baan
- Beringen, Kasteletsingel, Nijverheidsstraat

Om de Vlaamse ambitie nul verkeersdoden tegen 2050 te halen zullen we nog een tandje moeten bijsteken. “Het verbeteren van gevaarlijke weginrichtingen is uiteraard een stap in de goede richting”, aldus parlementslid Moors. “Zowel grote als kleine ingrepen kunnen een verkeerssituatie vaak veiliger maken en levens redden. Elk verkeersslachtoffer is er één te veel. Ik hoop daarom dat de plannen snel uitgevoerd worden.”

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is